2013年度工学院大学 情報学部情報デザイン学科

Interactive English A[2227]

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1単位
水谷 明子 非常勤講師

最終更新日 : 2013/12/02

<授業のねらい及び具体的な達成目標>
The aim of this course is to improve the students, general knowledge and abilities to use English across the four skills: listening, speaking, reading and writing. While there will be some reading(primarily for modeling language patterns and for establishing the class's general knowledge of a topic that will serve as discussion content) and writing (to reinforce grammatical formations and vocabulary), Interactive English A will focus on developing the students' oral/aural skills in the following areas: greetings and introductions, initial conversations, discerning basic information in everyday settings/survival English (dining, shopping, hotels, transportation, directions).

<授業計画及び準備学習>
日常生活のさまざまな場面に対応できるよう、リスニングやスピーキングを中心に英語コミュニケーション能力を形成する。
1. 基礎学力調査
2. ガイダンス、Unit 1 (Icebreaking)
  準備学習:教科書の予習
3. Unit 1 (Icebreaking)ロール・プレイ
  準備学習:小テストの準備
4. Unit 2 (Describing People(Character))
  準備学習:教科書の予習
5. Unit 2 (Describing People(Character))ロール・プレイ
  準備学習:小テストの準備
6. Unit 3 (Describing People(Appearance)
  準備学習:教科書の予習
7. Unit 3 (Describing People(Appearance)ロール・プレイ
  準備学習:小テストの準備
8. Unit 1〜3 総復習、ロール・プレイ・テスト
  準備学習:Unit 1〜3の復習、ロール・プレイ・テストの準備
9. Unit 4 (Inviting People)
  準備学習:教科書の予習
10. Unit 4 (Inviting People)ロール・プレイ
  準備学習:小テストの準備
11. Unit 5 (Giving Directions)
  準備学習:教科書の予習
12. Unit 5 (Giving Directions)ロール・プレイ
  準備学習:小テストの準備
13. Unit 4〜5 総復習、ロール・プレイ・テスト
  準備学習:Unit 4〜5の復習、ロール・プレイ・テストの準備
14. 学習成果の確認(試験)
  準備学習:教科書Unit 1〜5の総復習
15. チュートリアル、まとめ
ペアワークを中心に授業を行う。授業の前にテキスト予習および前回の授業の復習をしておくこと。

<成績評価方法及び水準>
授業内で行う小テストとロール・プレイ・テストを約60%、全体の確認テストを約40%の割合で配点し、総合して60点以上を合格とする。ただし、3分の1以上欠席した学生は、履修放棄とみなし成績評価を行わない。

<教科書>
Noboru S. Yoshitomi, Communication Builder (Revised Edition),南雲堂、2011年。

<オフィスアワー>
毎回授業後に、教室または講師室にて、質問、相談を受け付ける。

 

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