2012年度工学院大学 情報学部情報デザイン学科
○Interactive English B[2232]
1単位 水谷 明子 非常勤講師
- <授業のねらい及び具体的な達成目標>
- The aim of this course is to improve the students, general knowledge and abilities to use English across the four skills: listening, speaking, reading and writing. While there will be some reading(primarily for modeling language patterns and for establishing the class's general knowledge of a topic that will serve as discussion content) and writing (to reinforce grammatical formations and vocabulary), Interactive English B will focus on developing the students' oral/aural skills in the following areas: intercultural communication (critical thinking applied to cross-cultural communication), discussion of social issues, problem solving and working in English.
- <授業計画及び準備学習>
- 日常生活のさまざまな場面に対応できるよう、リスニングやスピーキングを中心に英語コミュニケーション能力を形成する。
1. ガイダンス、Unit 6 (Complaining & Apologizing) 準備学習:教科書の予習 2. Unit 6 (Complaining & Apologizing)ロール・プレイ 準備学習:小テストの準備 3. Unit 7 (Giving Advice) 準備学習:教科書の予習 4. Unit 7 (Giving Advice)ロール・プレイ 準備学習:小テストの準備 5. Unit 8 (Getting Information) 準備学習:教科書の予習 6. Unit 8 (Getting Information)ロール・プレイ 準備学習:小テストの準備 7. Unit 6〜8 総復習、ロール・プレイ・テスト 準備学習:Unit 6〜8の復習、ロール・プレイ・テストの準備 8. Unit 9 (Comparing & Contrasting) 準備学習:教科書の予習 9. Unit 9 (Comparing & Contrasting)ロール・プレイ 準備学習:小テストの準備 10. Unit 10 (Talking about Experiences) 準備学習:教科書の予習 11. Unit 10 (Talking about Experiences)ロール・プレイ 準備学習:小テストの準備 12. Unit 11 (Interviewing) 準備学習:教科書の予習 13. Unit 11 (Interviewing)ロール・プレイ 準備学習:小テストの準備 14. Unit 9〜11 総復習、ロール・プレイ・テスト 準備学習:Unit 9〜11の復習、ロール・プレイ・テストの準備 15. 学習成果の確認(試験) 準備学習:教科書Unit 6〜11の総復習 ペアワークを中心に授業を行う。授業の前にテキスト予習および前回の授業の復習をしておくこと。
- <成績評価方法及び水準>
- 授業内で行う小テストとロール・プレイ・テストを約60%、最終回に行う試験を約40%の割合で配点し、総合して60点以上を合格とする。ただし、3分の1以上欠席した学生は、履修放棄とみなし成績評価を行わない。
- <教科書>
- Noboru S. Yoshitomi, Communication Builder (Revised Edition),南雲堂、2011年。
- <オフィスアワー>
- 毎回授業後に、教室または講師室にて、質問、相談を受け付ける。
このページの著作権は学校法人工学院大学が有しています。
Copyright(c)2012 Kogakuin University. All Rights Reserved. |
|