2009年度工学院大学 情報学部コンピュータ科学科
○Interactive English B[2135]
1単位 酒井 洋子 非常勤講師
- <授業のねらい及び具体的な達成目標>
- The aim of this course is to improve the students’ general knowledge and abilities to use English across the four skills: listening, speaking, reading and writing. The methodology utilized in this course has been developed from research being conducted at Kogakuin University and is termed “Hodological Mapping.” This method entails students forming an internalized system of communicative patterns derived from the culture of the target language (for a detailed explanation of the above, see A Study on Building an Efficient System and Philosophy of Language Learning for Engineering Students in Annual Report No. 11 (2003/2004) Research Institute of Sciences and Technology, Kogakuin University). Interactive English B will focus on developing the students’ oral/aural skills in the following areas: intercultural communication (critical thinking applied to cross-cultural communication), discussion of social issues, problem solving, and working in English.
- <授業計画及び準備学習>
- 授業の初回は、夏休み中の活動について英語でスピーチをしてもらう。
それ以降は、Unit 5 Arriving in Australia から始めて、それぞれのユニットを順次学習していく。ある場面を想定して発想し、そこで必要となる英語を確認し、会話形式で創作する練習をする。 文法事項としては、不定詞、関係代名詞の使い方を学習し、より複雑な構文を使って自由会話ができるようにする。 フォニックスについては日本人特有の苦手な発音を克服するよう練習する。
- <成績評価方法及び水準>
- 原則として定期試験で最終成績を評価する。その他課題の提出状況、授業への貢献度、なども評価の対象となる。合格点は60点。欠席多数の学生については評価の対象とならないことがある。
- <教科書>
- Listen to the world 著者:Roger Palmer 出版社:桐原書店
- <参考書>
- Newbury House Online Dictionary
その他英英辞書
- <オフィスアワー>
- 火曜日 8:30〜8:50 教員室
- <学生へのメッセージ>
- 後期も毎回出席し、一歩一歩着実に学習することが大切です。
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