2009年度工学院大学 第1部電気システム工学科
○Introduction to Communicative English I[1119]
1単位 D.トーマス 非常勤講師
- <授業のねらい及び具体的な達成目標>
- この授業では、学生の英語運用能力を4技能(listening・speaking・reading・writing)すべての側面から、総合的に英語コミュニケーション能力を伸ばすことを目標としている。授業では、主として英語で聞いたり、話したりする活動に重点をおき、日常生活における様々な状況(greetings, dining, shopping, hotels, transportation settings, directions, etc.)に対応できるような英語の学習を目指す。このような言語運用を通して、基礎から応用まで幅広く英語の文法や語彙を習得することも望まれる。
- <授業計画及び準備学習>
- Students will work in pairs and in small groups to carry out short tasks in English and to practise various elements of the target language.
- <成績評価方法及び水準>
- Grading will be based on three main elements: 1) participation/attendance/attitude; 2) quizzes/homework/workbook assignments; and 3) an end-of-term test.
- <教科書>
- McCarthy, M., McCarten, J., and Sandiford, H. (2005) “Touchstone 1: Student’s Book”. Cambridge University Press.
McCarthy, M., McCarten, J., and Sandiford, H. (2005) “Touchstone 1: Workbook”. Cambridge University Press.
- <オフィスアワー>
- By appointment.
- <学生へのメッセージ>
- Please bring a bilingual dictionary to class every day (either electronic or book-style). You will also need a B5 size binder to keep looseleaf notes and handouts in.
このページの著作権は学校法人工学院大学が有しています。
Copyright(c)2009 Kogakuin University. All Rights Reserved. |
|