2009年度工学院大学 第1部環境エネルギー化学科
○Introduction to Communicative English II[1217]
1単位 志賀 義雄 非常勤講師
- <授業のねらい及び具体的な達成目標>
- この授業では、学生の英語運用能力を4技能(listening・speaking・reading・writing)すべての側面から、総合的に英語コミュニケーション能力を伸ばすことを目標としている。授業では、主として英語で聞いたり、話したりする活動に重点をおき、ICE I で習得した内容を応用するかたちで、自分の意見をまとめたり、社会で関心の高い話題を議論したりする技術・能力を養成する。このような活動を通して学生には、異文化コミュニケーションの実践的方法を習得することが望まれる。
- <授業計画及び準備学習>
- CALL教室で、英会話のCALL教材と、リーディング・リスニング教材を併せて使用する
1. The Blue Film(1) / Home stay 2. The Blue Film(2) / Offering to help 3. Converting Wind Energy into Big Business / Self-introduction 4. Delhi Hails New Metro as a Marvel / Getting advice 5. Britain Plans a Genetic Census / Checking out a book 6. The Happy Man(1) / Opening a bank account 7. The Happy Man(2) / Sending a package 8. Stoning Trial Threatens to Devide Nigeria / Inviting a friend 9. Poverty Drivers East's Woman to Sex Trade Inviting a friend 10. The Evening's at Seven / Buying medicine 11. Sri Lanka Offers Textbook Cases for Terror / Buying medicine 12. Sri Lanka Offers Textbook Cases for Terror / Buying medicine 13. Wha's So Exciting about Working in Germany? / Saying good-bye 14. Wha's So Exciting about Working in Germany? / Saying good-bye 15.学習成果の確認(試験)12. Wha's So Exciting about Working in Germany? / Saying good-bye
- <成績評価方法及び水準>
- 定期試験60%、授業での発表20%・演習問題20%などを総合的に評価する。
- <教科書>
- The Kaleidoscope of Life(南雲堂)
Viva! San Francisco (Macmillan Languagehouse)
- <オフィスアワー>
- 月曜日1時限と2時限の休み時間及び昼休み時間、八王子キャンパス1階講師室
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